tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post4790974695077835841..comments2024-03-29T01:21:02.518+02:00Comments on Teillä ja turuilla: No mutta mikäs se tämä sitten on?Unknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-56780252777085891612017-07-26T16:45:52.178+03:002017-07-26T16:45:52.178+03:00Meillä Jyväskylässä on moottoritie, mistä löytyy p...Meillä Jyväskylässä on moottoritie, mistä löytyy pitkä pätkä kahdeksaakymmentä ja erikoisuutena pysyvä kuudenkympin nopeusrajoitus...Ekkuhttps://www.blogger.com/profile/03351321971072548499noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-53528046703696339622017-07-25T20:54:06.133+03:002017-07-25T20:54:06.133+03:00Oulussa moottoritien nopeusrajoitus on tosiaan 100...Oulussa moottoritien nopeusrajoitus on tosiaan 100 km/h (tai ruuhkassa Oulujoen silloilla alempi). Kyllä Oulussakin kokeiltiin takavuosina 120 km/h rajoitusta. Tämän kokeilun tulokset tarkkasilmäinen voi vieläkin havaita nopeusrajoitusmerkeissä. Ne ovat edelleen sitä kaksinkertaista talvinopeusrajoituksen/kesärajoituksen näyttävää tyyppiä. Oulun "kaupunkimoottoritiellä" korkeampi rajoitus ei kuitenkaan toiminut. Liikaa liittymiä, liian lyhyet liittymäkaistat.<br /><br />Niin, tämä kokeilu oli Kempeleestä Haukiputaalle johtavalla osalla. Kempeleestä Haaransillalle vievällä osuudella nopeus on aina ollut 100 km/h. Viherkaistan puuttuminen ei mahdollista täyttä "moottoritienopeusrajoitusta".Elyashttps://www.blogger.com/profile/10517375378059881883noreply@blogger.com