tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post5459257025992501349..comments2024-03-29T01:21:02.518+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Suttua ja selkeyttäUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-77385929870056297162012-09-20T22:50:27.276+03:002012-09-20T22:50:27.276+03:00Liittymänumerot ovat erillisessä kilvessä varsinai...Liittymänumerot ovat erillisessä kilvessä varsinaisen suunnistustaulun alapuolella. Ohitin ne tällä kertaa, kun niihin en ajatellut muutoksia.<br /><br />On tietysti vähän hassua, että samaa ramppia ajetaan kahteen eri liittymään. Vastaava järjestely on kolmostiellä Vantaalla liittymissä 8 ja 9 pohjoisen suuntaan. Siellä viitoitus on todella epäselvä, vaikka on tuliterä.<br /><br />Saksalainen viitoittaa lentokentän yleensä valkopohjaisella kentällä, jossa on symbolin lisäksi kentän nimi. Itsekin olen sellaisen kannalla.<br /><br />Oleellista tuossa kaaviossa on näyttää rampin haarautuminen kolmeen, ei täsmällisiä kaistajärjestelyjä. Ratkaisu vastaa saksalaista käytäntöä. Siellähän neliapilaliittymä on yleinen ja sellaisessa myös vasemmalle kääntyvä liikenne vaihtaa kaistaa oikealle kokoojaramppien sekoittumisalueella, mutta asia ei näy ilmi ennakkoviitoituksesta.<br /><br />Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-33147187102513968572012-09-20T18:15:36.378+03:002012-09-20T18:15:36.378+03:00Lukeekohan kukaan LVM:ssä/Trafissa/Liikennevirasto...Lukeekohan kukaan LVM:ssä/Trafissa/Liikennevirastossa tätä blogia? Et varmaan panisi pahaksesi, jos uusisivat 50 vuotta vanhan järjestelmän ideasi pohjalta. ;-)<br /><br />Jätitkö muuten tarkoituksella liittymänumerot ja lentokonesymbolin pois ehdotuksestasi? Minä pitäisin nekin mukana.<br /><br />Toinen pieni muutos, minkä tekisin, olisi Lahdesjärvi–Lakalaiva-nuolen siirtäminen hieman ylemmäksi tuossa haarassa. Nythän tuo näyttää siltä, että rampilla ajettaisiin suoraan ko. suuntaan ja Vaasan ja Jyväskylän suuntiin ajettaessa pitäisi Lahdesjärvi–Lakalaiva-rampin erkanemisen kohdalla "kääntyä" rampilla tai ainakin vaihtaa kaistaa vasemmalle. Todellisuudessa järjestely lienee päinvastoin: ts. Lahdesjärvi–Lakalaiva-suuntaan ajettaessa pitää vaihtaa rampilla kaistaa oikealle.Anttihttps://www.blogger.com/profile/13888720289301046662noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-52873076541459452392012-09-15T11:05:38.239+03:002012-09-15T11:05:38.239+03:00Itse pidän periaatetta, jossa "takana" o...Itse pidän periaatetta, jossa "takana" olevaa kohdetta ei viitoiteta, vähintään eriskummallisena. Muun muassa http://teilla.blogspot.fi/2012/06/vain-eteenpain-sinun-pitaa-ajaman.html on jonknlainen kannanotto asiaan. Mielestäni pitäisi olla itsestään selvää, että valtatiet viitoitetaan aina kaukokohteisiinsa ja sitten kylttin mahtuu kangasalaloja ja nokioita, niitä voidaan lisätä.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-68824511701646318412012-09-12T20:13:30.156+03:002012-09-12T20:13:30.156+03:00Jes, näinhän tuon suunnistustaulun pitäisi näyttää...Jes, näinhän tuon suunnistustaulun pitäisi näyttää! Olen jotenkin pitänyt Lahden mainitsemista turhana tässä ao. suunnistustaulussa. Lahti kun on tässä vaiheessa Tampereetta tultaessa jo selvästi "seläntakana ja takamaastoa". Ennemmin näkisinkin Lahden tilalla paikalliskohteen Kangasalan (vrt. Nokia lännessä) ja vasta 9-tiellä itään mentäessä kylteissä luonnollisesti olisivat molemmat eli Kangasala ja Lahti. Liekö kesänopeuksilla "hiinäjahiinä", että Lakalaivan rampista takaisin kiertämällä paluusuuntaan etelään (Hämeenlinnan tai Riihimäen kautta) Lahteen ehtisi aavistuksen nopeammin..?eSahttps://www.blogger.com/profile/11285079096012579350noreply@blogger.com