tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post6231855249370329600..comments2024-03-29T01:21:02.518+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Ookkonnää Oulusta, pelekääkkönnää Pohjantietä?Unknownnoreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-42284814472553682122015-03-17T02:34:34.056+02:002015-03-17T02:34:34.056+02:00Jo aikoja on suunniteltu nyt jo ajankohtaista tien...Jo aikoja on suunniteltu nyt jo ajankohtaista tien leventämistä 3+3-kaistaiseksi n. 10 Km osuudella (korkeimmillaan liikennemäärät hipovat 70 000/vrk). En käsitä, miten yksien lisäkaistojen (jotka voidaan toteuttaa kapeuttamalla nykyisiä) halpa rakentaminen on niin korkeakynnyksinen asia.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/06554266673009127796noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-86168988846401997892015-03-16T16:37:45.638+02:002015-03-16T16:37:45.638+02:00Otsikko korjattuna: "Ookkonää Oulusta, pelekä...Otsikko korjattuna: "Ookkonää Oulusta, pelekääkkönää Pohojantietä?" ;-)<br /><br />Kirjoituksen sisällöstä olen itsekin oululaisena ainakin pääosin samaa mieltä: liikennekulttuurissa olisi parannettavaa.Anttihttps://www.blogger.com/profile/13888720289301046662noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-23683046265872897882015-03-14T19:13:01.448+02:002015-03-14T19:13:01.448+02:00Monenmoista ja monena osuutena on tuo Pohjantie ra...Monenmoista ja monena osuutena on tuo Pohjantie rakennettu. Limingasta Kempeleeseen on ns. karvalakkimallin moottoritietä, eli viherkaista puuttuu. Ensi kesänä uusitaan liian heikoksi osoittautunut keskikaide, jonka ovat onnistuneet jyräämään jopa henkilöautotkin. Kempeleen osuudella kokeiltiin moottoriliikennetieaikaan betonipäällystettä. Se ei kestänyt pohjoisen oloja edes ensimmäiseen jyrsintään asti, mutta siellä se edelleen on toisen ajoradan asfaltin alla. Oulun kohdan moottoriliikennetien liittymissä ei ollut alkuaan kiihdytyskaistoja lainkaan, joten mitenpä oululaiset olisivat oppineet oikein moottoritielle liittymään. No, ne kiihdytyskaistat rakennettiin kun tie laajennettiin moottoritieksi, mutta jäivät vähän lyhyensorttisiksi edelleen. Oulujoen silloilta pohjoiseen on sitten lähinnä moottoritietä aina muistuttanut osuus, joka tosin alkaa varsin tiukalla mutkalla ja varsin kammottavilla kaarteilla kiihdytyskaistoilla Kuusamontien rampeissa. Ja Haukiputtaan suunnalla kokeiltiin leveäkaistatietäkin, mutta ei sitäkään opittu oikein ajamaan. Suunnitelmat ja paperit Pohjantien parantamiseen on olemassa, mm. kolmannet kaistat Oulujoen kohdalle, homma on vain aloittamista ja rahoitusta vaille valmis.Elyashttps://www.blogger.com/profile/10517375378059881883noreply@blogger.com