tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post7498561652431573621..comments2024-03-29T01:21:02.518+02:00Comments on Teillä ja turuilla: LentoasemantieUnknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-69619370971717078622018-08-19T18:18:04.189+03:002018-08-19T18:18:04.189+03:00Pienoinen korjaus: tuon kartan julkaisuvuonna 1972...Pienoinen korjaus: tuon kartan julkaisuvuonna 1972 Vantaa oli kauppala, ei vielä kaupunki. Kaupungiksi se muuttui vuonna 1974, ja vuoteen 1971 asti se oli nimeltään Helsingin maalaiskunta.MHhttps://www.blogger.com/profile/14921979157603592400noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-54374811409198791692013-09-02T00:46:28.082+03:002013-09-02T00:46:28.082+03:00Lentoasemantien numero on 135. Ilmakehä on 138.
S...Lentoasemantien numero on 135. Ilmakehä on 138.<br /><br />Sitä olen joskus ihmetellyt, miksei kyseisiä tienumeroita ole merkitty opasteisiin. Ovathan tiet toki seututeiksi lyhyitä, mutta toisaalta numeroiden merkitsemättä jättäminen tekee selkeän poikkeuksen pääsääntöön, jonka mukaan seututeiden numerot merkitään opasteisiin. Ainakin periaatteessa tähän sääntöön luottava autoilija voi ajaa liittymän ohi, kun numeroa ei ole opasteissa, vaikka se moneen karttaan on kyllä merkitty. Vastaavia tapauksiahan on Suomessa muutama muukin: ainakin 100, 103 ja 846.<br /><br />Nelinumeroisten yhdysteiden kohdalla häilyvyyttä on sitten enemmänkin.Anttihttps://www.blogger.com/profile/13888720289301046662noreply@blogger.com