Samppanjasapeli on työkalu, jolla näytösluonteisesti katkaistaan jalojuomapullon kaula ja siten päästetään neste liikkumaan.
Kehä ykkösellä on taas kerran alkamassa pullonkaulojen hoitohanke. Työkalujen joukossa ei ehkä ole samppanjasapeli vaan hieman modernimpi kalusto.
Kyseessä on 2+2-kaistaiseksi jäänyt pätkä Vihdintien ja Leppävaaran välillä Espoon ja Helsingin rajamailla. Leventäminen 3+3-kaistaiseksi ei kuulosta valtavan monimutkaiselta. Tämä ei olekaan koko totuus: Vihdintien ylittävä silta on liian kapea ja se joudutaan rakentamaan uudelleen.
Vihdintien silta, virallisesti Reimarlan eritasoliittymä, ei ole syntynyt aivan onnellisten tähtien alla. Liittymä sijaitsee Mätäjoen laaksossa ja maaperä ei oikein ole raskaaseen rakentamiseen soveliasta. Siltapenkereet on kertaalleen täysin uusittu painumisen takia ja painumia on korjailtu myöhemminkin. Toivottavasti tällä kertaa onnistutaan paremmin, suunnilleen puoleen väliin Kiinaa paaluttamalla.
Toinen osaurakka on kolmostien liittymän ramppien geometrian parantaminen. Klaude Kopterin ramppia eli kehältä lännestä pohjoiseen johtavaa surkuhupaisaa reittiä ei aiota korjata. Mitäpä siitä nyt syntyisi, että liittymät laitettaisiin kerralla kuntoon. Idästä ja lännestä kohti Tonperetta kulkeva liikenne kuljetetaan rinnatusten Hämeenlinnanväylän reunalle, jossa sitten rampin oikeanpuoleista kaistaa tulevan pitää päästä muun liikenteen rytmiin noin 150 metrin matkalla ennen kuin kaista päättyy.
Tien leventäminen oikeastaan ensi kertaa antaa mahdollisuuden nähdä, onko Leppävaaran Mestarintunneli ja sen takana oleva kanavointi toimiva ratkaisu. Tähän astihan kehä ei ole kyennyt syöttämään tunneliin liikennettä tunnelin kapasiteettia vastaavasti.