tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post19743949489496544..comments2024-03-29T01:21:02.518+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Kymmenen kultaista sääntöäUnknownnoreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-23924399954691377332018-05-30T00:05:19.355+03:002018-05-30T00:05:19.355+03:00Jeps. Varsinkin Suomessa ja varsinkin kohta "...Jeps. Varsinkin Suomessa ja varsinkin kohta "Tienkäyttäjä hyväksyy vain sen, minkä katsoo mielekkääksi."<br />Pari esimerkkiä tältä lähiseudulta (Salo) ja E18 motari<br />- Salon Isonkylän tunnelissa ollut muutaman sadan metrin matkalla 80 rajoitus kohta vuoden (ennen tunnelia 100, tunnelin jälkeen 120), ja viime aikoina ilman mitään näkyvää syytä. Aikasempi syy oli telematiikka-remontti. Ennen remonttia tunnelissa oli 100. <br />Lisähämmennystä soppaan antaa se että Helsingin suunnasta tullessa edellisessä tunnelissa, Muurlassa, on 120. Molemmat ovat lyhkäsiä tunneleita.<br />- Motarilla totuteltu autolija siihen että rajoituskyltit ovat kokoa ISO mikä on ehdottoman hyvä asia näkyvyyden kannalta (muuttuvat kyltit). Jostain syystä tietyömailla käytetään kokoa mini (lue:normaali, jotka näyttää miniltä) ja ne jää helposti huomaamatta, vaikka luulis että nimenomaan tietyömailla käytettäis kokoa XL.Säämieshttps://www.blogger.com/profile/02685906985804206220noreply@blogger.com