tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post3358050136638148103..comments2024-03-27T06:58:09.409+02:00Comments on Teillä ja turuilla: TuopinkahvaUnknownnoreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-60723999762075113572019-10-25T15:25:32.961+03:002019-10-25T15:25:32.961+03:00Moottoritien kriteereistä Baltiassa: Ainakaan Viro...Moottoritien kriteereistä Baltiassa: Ainakaan Virossa en muista nähneeni moottoritien merkkiä missään, vaikka monet tiet toki kovasti moottoriteitä muistuttavatkin. Ja niin kuin tässäkin blogissa moneen kertaan on todettu, yksi moottoritien kriteeri on, että se on sellaiseksi merkitty.Anttihttps://www.blogger.com/profile/13888720289301046662noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-83184060598782001712019-10-20T23:31:10.224+03:002019-10-20T23:31:10.224+03:00Tällaisista on ollut artikkeli kuluvan vuoden tamm...Tällaisista on ollut artikkeli kuluvan vuoden tammikuussa: <a href="https://teilla.blogspot.com/2019/01/sampyla.html" rel="nofollow"><b>Sämpylä</b></a><br /><br />Sämpyläartikkelin esimerkit ovat Hollannista ja Brexitlandiasta. Täytyykin tutustua paremmin espanjalaiseen tarjontaan.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-18655392828153193762019-10-20T23:15:04.684+03:002019-10-20T23:15:04.684+03:00Espanjassa olen törmännyt tällaisiin liikenneympyr...Espanjassa olen törmännyt tällaisiin liikenneympyröihin, joissa kaikki kääntyvä liikenne ja sivuteiden suorakin liikenne kulkee ympyrän kautta, eikä vasemmalle kääntymisiä ole, mutta päätie kulkee ympyrän läpi. Nuo liittymät oli valo-ohjattuja, ja ilman valoja ne olisivatkin aika kaoottisia.<br />https://goo.gl/maps/WSYh1WEVBDj1e5p16Jussi I.https://www.blogger.com/profile/00666047219480419542noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-39156959487914740762019-10-17T23:22:56.205+03:002019-10-17T23:22:56.205+03:00C-tyypin kaltaiseen ratkaisuun olen törmännyt Saks...C-tyypin kaltaiseen ratkaisuun olen törmännyt Saksassa: https://goo.gl/maps/ukPeKmYkvtfCAqYaAEKKhttps://www.blogger.com/profile/13178458340561400519noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-58263077829154498202019-10-17T20:28:09.761+03:002019-10-17T20:28:09.761+03:00Vastaavan kaltaisia järjestelyjä on muissakin Balt...Vastaavan kaltaisia järjestelyjä on muissakin Baltian maissa runsaasti. Muutenkin moottoritien kriteerit ovat huomattavasti väljemmät, esimerkiksi jostain maatalon pihaltakin saa liittyä suoraan moottoritielle, rampit saattavat olla hyvinkin jyrkkiä.Toffee147https://www.blogger.com/profile/13567994911638654668noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-75289410178403603282019-10-17T12:04:13.534+03:002019-10-17T12:04:13.534+03:00On niitä siellä vieläkin, vaikka aika paljon paikk...On niitä siellä vieläkin, vaikka aika paljon paikkoja on remontoitu. Taustallahan on se, että Eesti Nõukogude Sotsialistlik Vabariik ei juuri saanut tierahoja Moskovan pääkonttorilta ja siksi moottoriteille ei ollut rahaa rakentaa eritasoliittymiä. Vanhat U-käännösviritykset olivat aika hurjia: Nopeusrajoitukset olivat verraten korkeat, haarautuminen tehtiin vasemmalta kaistalta ja usein ilman erkanemis- ja liittymiskaistoja. Iso maa, isot toleranssit.<br /> Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-59501841856745816702019-10-17T11:50:18.755+03:002019-10-17T11:50:18.755+03:00Vähän New Jerseyn B-tyypin näköisiä ratkaisuja mui...Vähän New Jerseyn B-tyypin näköisiä ratkaisuja muistan nähneeni Virossa sikäläisellä valtatiellä 1: kaksiajorataisella, nelikaistaisella ei-moottoritiellä oli risteykissä vasemmalle kääntyminen kielletty, mutta kohta risteyksen jälkeen oli (ihan luvallinen) paikka U-käännöksen tekemiseen. Tästä on toki jo reilut 15 vuotta aikaa, joten en tiedä, onko ratkaisu yhä käytössä.Anttihttps://www.blogger.com/profile/13888720289301046662noreply@blogger.com