tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post5297850925890157148..comments2024-03-27T06:58:09.409+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Hyrysysyllä länteenUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-10183737514216411022023-03-18T21:54:36.195+02:002023-03-18T21:54:36.195+02:00Nykyinen Munkkiniemi-Kuusisaari-Lehtisaari-Otaniem...Nykyinen Munkkiniemi-Kuusisaari-Lehtisaari-Otaniemi-reitti ei valmistunut 1950 vaan muistini mukaan vasta 1960-luvun alussa. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15945215476869190449noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-8343756577695389612023-02-22T16:39:48.087+02:002023-02-22T16:39:48.087+02:00Kun muuten on kyse reiteistä Hankoon, Turkuun ja P...Kun muuten on kyse reiteistä Hankoon, Turkuun ja Poriin, niin eiköhän tuo aika paikallinen ole.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-42200769363008022012023-02-22T15:57:32.032+02:002023-02-22T15:57:32.032+02:00Miten paikallinen lienee tuo Munkkiniemen–Kuusisaa...Miten paikallinen lienee tuo Munkkiniemen–Kuusisaaren–Lehtisaaren–Otaniemen reitti. "Se on kuitenkin leimallisesti paikallisen liikenteen reitti". Aikoinaan ajelin Vantaalta Lehtisaareen Otaniemen kautta ja vältin Haagan ympyrän. Matkaa kertyi enemmän, mutta ei tarvinnut olla pyörällä päästään.hrrmkinen@gmail.comhttps://www.blogger.com/profile/02017473988822300984noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-87059181960152946712023-02-22T11:37:44.568+02:002023-02-22T11:37:44.568+02:00"Tarvontien" linjaus tuossa suunnitelmas..."Tarvontien" linjaus tuossa suunnitelmassa poikkeaa sittemmin toteutetusta myös Helsingin puoleisessa päässä. Näköjään se alkoi siinä Munkkiniemen puistotien päästä, ei Huopalahdentieltä niin kuin se sittemmin rakennettiin. <br />Siinä tapauksessa ajoreitti moottoritieltä keskustaan tai päinvastoin olisi selvästi suorempi, ja voidaankin kysyä, miksi se sitten rakennettiin nykyiselle kohdalleen.<br />Ehkä sen saivat aikaan munkkiniemeläiset, jotka eivät halunneet puistokadulleen vilkasta liikennettä. <br />Mutta suurempi syy lienee ollut se, että moottoritietä oli tarkoitus myöhemmin jatkaa Pasilaan, jossa se olisi liittynyt pitkään suunnitteilla olleeseen Vapaudenkatuun. Samasta syystä myös sen moottoritien ajoradat erkanevat toisistaan Huopalahdentien puoleisessa päässä ainakin 200 metrin päähän toisistaan. Moottoritietä olisi jatkettu niiden välistä, jolloin ajoratojen nykyiset Huopalahdentien puoleiset päät olisivat jääneet liittymärampeiksi.<br />Viimeistään Pikku Huopalahden rakentaminen 1990-luvulla merkitsi kuitenkin tällaisten suunnitelmien lopullista hylkäämistä ainakin sikäli kuin jatke olisi tullut maan päälle. Mutta vielä myöhemminkin on suunniteltu Reijolantunnelia, joka yhdistäisi Turunväylän Hakamäentiehen. KLShttps://www.blogger.com/profile/13147808350317836907noreply@blogger.com