tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post5470091028013709927..comments2024-03-28T15:46:03.572+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Sattuuhan sitäUnknownnoreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-47684180200750080852017-09-27T21:18:31.515+03:002017-09-27T21:18:31.515+03:00Alla maantielauttaliikennepalvelu Vekaransalmi 201...Alla maantielauttaliikennepalvelu Vekaransalmi 2018-2019 hankinnan kuvaus:<br />Maantielauttaliikennepalvelu Vekaransalmen lauttapaikalla. Lauttavälin pituus on 252 metriä. Palveluun sisältyy mm. liikennöinnissä tarvittavan kantavuudeltaan 70 tonnin ja vähintään 21 henkilöautoa kerralla kuljettavan vaijerilossin hankinta ja ylläpito, päivittäisen liikenteen hoito ilman aikataulua ympärivuorokautisesti, informointi- ja asiantuntijapalvelut sekä lauttarantojen hoito. Lisäksi palveluun sisältyy kantavuudeltaan vähintään 44 tonnin ja noin 14 henkilöautoa kerrallaan kuljettavan varalossin sekä maatukiin tulevien kaltureiden ja vaijerivintturin ja puomikoneistojen hankinta. Varalossi tulee olla jatkuvasti käytettävissä lauttapaikalla.Tuomohttps://www.blogger.com/profile/07545143556818560036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-41978137166679745462017-09-19T12:30:19.457+03:002017-09-19T12:30:19.457+03:00Vilkkailla seuduilla kalustoa uusittaessa jätetään...Vilkkailla seuduilla kalustoa uusittaessa jätetään usein kaluston vanhin varalautaksi. Nauvon saaristossa varalla on Falco. Hailuodossa Merisillan vara-aluksena on Oulunsalon puoleisessa laiturissa makaava Meriluoto, jota käytetään kesän huippukysynnän aikana kakkoslauttana.<br /><br />Varalautan kylmäkäynnistykseen menee ilmeisesti aikansa, eli niitä ei yleensä käytetä lyhyiden häiriöiden paikkaamiseen.<br /><br />Myös Saimaalla on käytettävissä varakapasiteettia siitä päätellen, että tällä hetkellä huoltotöiden takia Vekaransalmessa liikennöi 44 tonnin lautta 70 tonnin sijaan.<br />Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-80234777598626135192017-09-19T12:25:48.579+03:002017-09-19T12:25:48.579+03:00Saaritomerellä taitaa olla useampikin lautta varal...Saaritomerellä taitaa olla useampikin lautta varalla. Parainen-Nauvo-välissä taitaa olla lauttoja peräti 4, 2 normaali ajossa, 1 ruuhka-apuna ja 1 varalla. Myös Nauvo-Korppoo- ja Korppoo-Houtskari-väleissä taitaa olla varaproomut rannassa.<br /><br />Noita hytti-viritelmiä jossa vanhaan proomuun tehdään uusi hytti on muuten tehty myös Suomessa....weatherchttps://www.blogger.com/profile/13238122960588305435noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-30194188369224819832017-09-19T06:50:03.151+03:002017-09-19T06:50:03.151+03:00Ei sitä sitten aivan vaan hitsaamalla kuntoon lait...Ei sitä sitten aivan vaan hitsaamalla kuntoon laitettu, kun kerran kannatti muutaman päivän matkan takaa tuoda varalautta.<br /><br />Suomessa on varasiltakalustoa, mutta ovatkohan lautat, so. lossit käyneet jo niin harvinaisiksi että löytyykö vastaavaa täältä? Jonkinlainen varmistus on kyllä Saaristomeren lautta/yhteysaluksilla. Ainakin Hailuodon tapauksessa sitä lienee tarvittu. En vain muista tuliko etelästä lautta korvaamaan huollossa olevaa vai käytettiinkö Hailuodon varalauttaa hätäapuna etelässä...Elyashttps://www.blogger.com/profile/10517375378059881883noreply@blogger.com