tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post5964300593222332689..comments2024-03-19T00:47:21.082+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Kuinkas sitten kävikään?Unknownnoreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-85912247881031673862018-01-18T23:48:56.302+02:002018-01-18T23:48:56.302+02:00Perussyy varmaankin on, että artikkelin aikoihin t...Perussyy varmaankin on, että artikkelin aikoihin tuleva Kasikasi oli jo osapuilleen valmiina. Kantatiestatus tuli myöhemmin.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-63193019260025888262018-01-18T08:24:26.322+02:002018-01-18T08:24:26.322+02:00Outoa ettei hesarin uutisessa mainita ns. malmitie...Outoa ettei hesarin uutisessa mainita ns. malmitietä Raahe-Pulkkila(-Iisalmi). Onhan se kuitenkin näitä poikittaisia, ja jopa rakennettukin (kantatie 88).<br /><br />Malmitie -nimitys tulee, ainakin kansantarun mukaan, siitä, että reittiä myöten oli tarkoitus kuljettaa kaivosten malmia Raaheen, ja se sen vuoksi olisi rakennettu poikkeuksellisen kantavaksi. Legendaa luultavimmin, mutta hyväkuntoista (pl päällyste), suoraa ja tasaista kantatietä se on. Ainoat vähäiset mäetkin ovat Raahessa Haapajärven tekoaltaan paikkeilla.Elyashttps://www.blogger.com/profile/10517375378059881883noreply@blogger.com