tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post6582779618100821241..comments2024-03-29T01:21:02.518+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Halkaistu timanttiUnknownnoreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-55907849526870432042017-04-22T16:36:36.548+03:002017-04-22T16:36:36.548+03:00Maskun liittymä uudella E8 motaripätkällä on myös ...Maskun liittymä uudella E8 motaripätkällä on myös tällainen: https://www.google.fi/maps/@60.5706234,22.1034512,17zweatherchttps://www.blogger.com/profile/11768871948091473469noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-65122638136958520152017-04-21T19:58:57.457+03:002017-04-21T19:58:57.457+03:00Liikenneympyrä sekundääritien puolella on varsin s...Liikenneympyrä sekundääritien puolella on varsin suosittu ratkaisu muun muassa UK:ssa. Suomessa se ei oikein ole ottanut tulta. Osapuilleen ainoita moottoritieverkon tuollaisia liittymiä on Vt3/Vt11:n liittymän Tampereen, Nokian ja Ylöjärven rajamailla. Jossain määrin paradoksaalista on, että yksi Suomen vanhimmista eritasoliittymistä, Herttoniemen liittymä Itäväylällä on tuota tyyppiä.<br /><br />Uudet salmiakit on Suomessa aika säännönmukaisesti viime vuosina rakennettu koiranluuliittymiksi. Sehän on topologisesti ekvivalentti ympyrän kanssa, mutta yksi ylikulkusilta riittää.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-86330806368148444122017-04-21T12:39:28.201+03:002017-04-21T12:39:28.201+03:00Puolassa on tehty perinteisten timanttien sijaan p...Puolassa on tehty perinteisten timanttien sijaan paljon tiiviitä liikenneympyrän ja timantin yhdistelmiä. Esimerkiksi Bialystokissa 19-tien ja paikallistien risteys https://www.google.fi/maps/@53.1516441,23.1679056,18.29z<br /><br />Vaikuttaisi maallikon silmään hyvältä kompromissilta (ei liikennevaloja tai lisäsiltoja).V Phttps://www.blogger.com/profile/12119234233532090504noreply@blogger.com