tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post696818469750746607..comments2024-03-28T18:18:50.716+02:00Comments on Teillä ja turuilla: SamppanjasapeliUnknownnoreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-84551817145780541382016-03-04T11:53:05.387+02:002016-03-04T11:53:05.387+02:00Raha on se todennäköisin syy; toinen se että homma...Raha on se todennäköisin syy; toinen se että homma toimii kohtalaisesti.<br /><br />Liittymä on rakennettu aika ahtaaseen paikkaan. Se tarkoittaa sitä, että puolisuora ramppi lännestä pohjoiseen pitäisi vetää suunnilleen liittymän keskipisteen kautta ja se voi rakennusteknisesti olla kalliimpi juttu. Tosin tällainen ramppi sujuvoittaisi muutenkin liikennettä, koska se poistaisi nykyisisen L-P- ja E-I-liikenteen ahtaan sekoittumisalueen.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-74316892302191934912016-03-02T17:03:05.435+02:002016-03-02T17:03:05.435+02:00Onko Klaude Kopterin rampin korjaamatta jättämisee...Onko Klaude Kopterin rampin korjaamatta jättämiseen joitain muitakin syitä kuin raha?Anttihttps://www.blogger.com/profile/13888720289301046662noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-11163884004007525192016-02-26T09:32:30.893+02:002016-02-26T09:32:30.893+02:00"Neste liikkumaan" on hyvinkin osuva kie..."Neste liikkumaan" on hyvinkin osuva kielikuva tässä yhteydessä.<br /><br />Kehä I:n liikenne on niin tiheää, että se on todella verrattavissa fluidin virtaukseen putkessa. Parhaimmillaan se todellakin vetää siististi, liikennevirta kulkee tasaista vauhtia, vaikka ajoneuvojen välit olisivat pienetkin.<br /><br />Mutta jos putkessa on epäjatkuvuuskohtia, syntyy iskuaaltoja sun muuta virtauksen häiriötä. Ja Kehä I:llähän näitä epäjatkuvuuskohtia riittää. Liittymät tietysti tuovat omat häiriöpulssinsa virtaukseen, sitä ei sinänsä voi välttää, mutta perusputkenkin paksuus vaihtelee villisti kahden ja kolmen ajokaistan välillä. Pannaan vielä häiriötekijöiksi nopeusrajoitusten vaihtumiskohdat ja liikennevalot niin ei ihme, että virtaus tökkii. Kunhan siihen saadaan vielä työkoneet sekaan, niin hyvä tulee.<br /><br />Ehkäpä suomalaiset liikennesuunnittelijat tulisi panna virtausmekaniikan peruskurssille?<br />jmkhttps://www.blogger.com/profile/02372457419520010667noreply@blogger.com