tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post706313627946091446..comments2024-03-29T01:21:02.518+02:00Comments on Teillä ja turuilla: Rönsysorsimo, HailuotoUnknownnoreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-33814931572363577302023-01-06T16:30:13.094+02:002023-01-06T16:30:13.094+02:00Röysyt on kommeita, mutta komeimmat syntyvät toki ...Röysyt on kommeita, mutta komeimmat syntyvät toki Hailuodon länsipuolelle.Elyashttps://www.blogger.com/profile/10517375378059881883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-25547814574710089892023-01-05T11:20:54.574+02:002023-01-05T11:20:54.574+02:00Jää nähtäväksi, miten tähän suhtautuvat Perämeren ...Jää nähtäväksi, miten tähän suhtautuvat Perämeren rantojen 10-15-metriset ahtojääröykkiöt.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-79923239006901243542023-01-04T23:09:11.861+02:002023-01-04T23:09:11.861+02:00Jääkuorman osalta mitoitus tehdään tiettävästi pen...Jääkuorman osalta mitoitus tehdään tiettävästi penkereelle ja silloille max. 30cm paksuiselle ajojäälle. Sitä paksumpi rantoihin tukeutuva kiintojää ei enää pysty rikkoutumaan eikä liikkumaan kovankaan myrskyn sattuessa. Nähtäväksi tietysti jää mitä tulevaisuus tuo tullessaan. NHhttps://www.blogger.com/profile/06498006161828923602noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-55495570779048740532023-01-04T13:42:23.592+02:002023-01-04T13:42:23.592+02:00Tuo on geologisesti mielenkiintoinen alue. Kalliop...Tuo on geologisesti mielenkiintoinen alue. Kallioperä on syvällä, Muhoksen muodostuma kun jatkuu jonnekin Hailuodon suunnalle. Oulunsalon-Siikajoenkylän-Hailuodon alue on puolestaan melkeinpä pelkkää hiekkaa, poislukien ehkä Limingan niittyjen hienompi materiaali. Sitten on tietysti Oulujoen merenalainen "jatke" (näin muuan professori sitä meille mantsan opiskelijoille kuvasi), jota pitkin kulkee nykyinen Oulun syväväylä.<br /><br />Hailuodon - mantereen välillä kulkee ikivanha laivaväyläkin, tai ehkä nykyisellään "laiva"väylä, sillä se on mitattu 1,8 metrin väyläksi.<br /><br />Helpoin ja lyhyin paikka rakentaa kiinteä yhteys olisi tietysti Siikajoen Karinkannasta, pärjättäisiin 6 kilometrin yhteydellä. Siinä vain hailuotolaisten kaupunkimatkat pitenisivät melkolailla. <br /><br />Ja kyllä tuon sillan vaikutuksia on selvitetty, olen itsekin päässyt osan niistä näkemään, kun ELY-keskuksessa aikoinaan työskentelin.<br /><br />Eihän se helppo eikä ongelmaton paikka ole, mutta eipä ole myöskään nykyinen lauttayhteyskään. Kyllä se on kaikille parasta kun nuo lautat sillalla korvataan. Kyllä ne tuhat luotolaista ovat sillan ansainneet.Elyashttps://www.blogger.com/profile/10517375378059881883noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-63297948094428116532023-01-04T09:39:32.031+02:002023-01-04T09:39:32.031+02:00Toivottavasti hallinto-oikeuden pitkä käsittelyaik...Toivottavasti hallinto-oikeuden pitkä käsittelyaika on johtunut siitä, että asia on ratkaistu niin huolellisesti, ettei KHO myöntäisi enää valituslupaa.<br />tienkäyttäjähttps://www.blogger.com/profile/05708916665729395623noreply@blogger.com