tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post8499524674583707573..comments2024-03-27T06:58:09.409+02:00Comments on Teillä ja turuilla: RasiavarastoUnknownnoreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-27884057632327222912021-09-13T16:36:24.098+03:002021-09-13T16:36:24.098+03:00Ei tule lisäkaistoja. Niitä tehdään Vantaankosken ...Ei tule lisäkaistoja. Niitä tehdään Vantaankosken ja Pakkalan väliin, jossa liikennemäärät ovat 60% suuremmat kuin Vihdintien länsipuolella.<br />Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-68510524376726688242021-09-13T15:38:46.761+03:002021-09-13T15:38:46.761+03:00Tuleekos tuossa remontissa lisäkaistat kyseiselle ...Tuleekos tuossa remontissa lisäkaistat kyseiselle osuudelle? Kuvissa ei näytä siltä.Olli H.https://www.blogger.com/profile/01600142845499539632noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-91271808693000332172021-09-13T10:35:25.688+03:002021-09-13T10:35:25.688+03:00Ah joo, minun mokani. Käsitin että liittymisrampil...Ah joo, minun mokani. Käsitin että liittymisrampilla tarkoitettiin Kehälle itään liittyviä ramppeja, joiden kiihdytyskaistoillekaan ei tehdä mitään, mutta kyse olikin Kehälle länteen liittyvästä rampista.<br />tienkäyttäjähttps://www.blogger.com/profile/05708916665729395623noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-8022530654832854272021-09-13T00:22:52.736+03:002021-09-13T00:22:52.736+03:00Joo mutta se etelänpuolen ramppihan taitaa syntyä ...Joo mutta se etelänpuolen ramppihan taitaa syntyä isommitta paukutteluitta kaivinkoneella katerpillarilla ja paalutuskoneella. Eikä piuha ole Fingridin kantaverkkoa, vaan Vantaan Energian 110 kV:n linja.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-16286810528926879632021-09-13T00:01:43.154+03:002021-09-13T00:01:43.154+03:00Vihdintien liittymässä Kehälle itään liittyvät kii...Vihdintien liittymässä Kehälle itään liittyvät kiihdytyskaistat ovat tuon liittymän ainoat, joita ei paranneta tässä yhteydessä. Kehältä idästä Vihdintielle tulevan rampin erkanemiskaistaa pidennetään (sen suunnan ajoradalla ei ollut Vihdintien siltojen alla tilaa erkanemiskaistalle, mutta ne sillat uusitaan tässä urakassa). Tässä urakassa toteutetaan vajaat 10 vuotta sitten valmistuneen Vanhakartano - Vantaankoski -tiesuunnitelman osuus Vanhakartanon ja Hämeenkylän välillä ja urakkaraja kulkee näköjään juuri tuossa kohtaa :) Kartat suunnitelmasta netissä on epätarkkoja, mutta niistä saa käsityksen ettei kuitenkaan Vihdintieltä pohjoisesta Kehälle itään menevää ramppia linjattaisi uudelleen myöskään parempia aikoja odottamaan jäävässä loppuosuudessa.<br /><br />Uutta poistumisramppia varten tehdään parhaillaan kokonaan uutta siltaa jalankulun ja pyöräilyn väylän yli oikeastaan juuri suoraan voimajohdon alle.tienkäyttäjähttps://www.blogger.com/profile/05708916665729395623noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-91702134323296263972021-09-12T23:25:07.263+03:002021-09-12T23:25:07.263+03:00Yhtä sun toista muutakin jäi ulos tekstistä. Sitä ...Yhtä sun toista muutakin jäi ulos tekstistä. Sitä Vihdintien poistumisramppia en ole koskaan osannut pitää erityisenä ongelmana. Mutta onhan se hyvä parantaa moottoritiekelpoiseksi tässä yhteydessä. Temppua ilmeisesti ei tehdä liittymisrampilla, koska se edellyttäisi louhintaa, johon menee rahaa. Ja onhan siinä se voimajohtokin yläpuolella. Voi olla, en tiedä, että Fingridillä voisi olla jotain sanomista kallion ampumisesta suoraan kantaverkon 400 kilovoltin voimajohdon alla.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-70829670680995431542021-09-12T21:47:21.943+03:002021-09-12T21:47:21.943+03:00Yksi muutos jäi artikkelissa vielä mainitsematta. ...Yksi muutos jäi artikkelissa vielä mainitsematta. Myös Kehältä lännestä saapuva erkanemisramppi Vihdintien liittymässä oikaistaan geometrialtaan paremmaksi, mitä OpenStreetMapista katsoin. Täytyy sanoa oli aivan sulaa hulluutta jättää nelikaistaiselle 80 km/h maantielle tasoristeys ilman liikennevaloja, ihan kuin jossain neukkuajan valtiossa. Onneksi nyt sentään ongelma korjaantuu, ei tarvitse enää kulkea taaksepäin päästäkseen Askistosta Kehälle itään, lännestä Askistoon on onneksi päässyt sujuvasti Juvansolmun kautta jo nytkin. Toffee147https://www.blogger.com/profile/13567994911638654668noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-56255350832812219032021-09-11T14:45:42.480+03:002021-09-11T14:45:42.480+03:00Asiaan olisi ollut löydettävissä helppo kompromiss...Asiaan olisi ollut löydettävissä helppo kompromissi: Rakennetaan silta, mutta jätetään katu rakentamatta.Matti Grönrooshttps://www.blogger.com/profile/01430166916803862359noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6121617073067537567.post-74944613316106980042021-09-11T13:02:12.810+03:002021-09-11T13:02:12.810+03:00Onneksi rahat riittivät nyt näiden kahden puolitta...Onneksi rahat riittivät nyt näiden kahden puolittaisen liittymän yhdistämiseen toisiinsa, jolloin niistä muodostuu yhdessä eritasoliittymä. Askiston yli 20 vuotta kestänyt pussinperätilanne päättyy (länteen on toki päässyt pois Kehä III:lle).<br /><br />Vantaa alkoi kitsastella ja vähensi rahoitusosuuttaan 10 miljoonasta 8 miljoonaan, minkä seurauksena Kehä III:n ylittävä yhteys jätettiin urakassa optiokohteeksi. Ihan 8 miljoonaan ei Vantaan maksuosuudessa kuitenkaan päästä, vaan sen ennuste on 8,5 miljoonaa. Kehä III:n ylittävä katu kuitenkin tehdään ja silta onkin jo rakenteilla.<br /><br />tienkäyttäjähttps://www.blogger.com/profile/05708916665729395623noreply@blogger.com