26.2.2022

Kaupungininsinööri suunnittelee, osa n

Rantaradalla Kauniaisten ja Espoon rajalla, pääosin Kauniaisissa sijaitsee Koivuhovin rautatieliikennepaikka. Paikalliset puhuvat asemasta, mutta rautatiekielellä se on seisake. Väyläviraston rataverkkokuvauksen mukaan se sijaitsisi Espoossa, mutta Espoossa on vain pieni palanen.

Aseman alitse kulkee Bredanportti-niminen katu. Kaivuurahat loppuivat aikoinaan kesken ja alikulku on hieman matala.

Kauniaisten puolelta saavuttaessa päästään nauttimaan kaupungininsinöörin neronleimauksesta.

Nyt sitten on hyvä pohtia, että jos puhtaasti sääntökirjan mukaan mennään, mitä merkki kertoo.

Noin periaatteessa lisäkilpi viittaa aina päämerkkiin. Lisäkilpi H7 "vapaa korkeus" on siten poikkeus, että sitä voidaan yksinkin käyttää, mutta ainoastaan itse esteeseen kiinnitettynä. 

Tässä tapauksessa avoimeksi jää, koskeeko pysäyttämiskielto alle 4,0 metriä korkeita ajoneuvoja, yli 4,0 metriä korkeita ajoneuvoja vai kenties tasan 4,0 metriä korkeita ajoneuvoja.

Sivumennen mainiten, paikassa on ollut aiemmin aivan asiallinen liikennemerkkitoteemi, kuten on edelleenkin Espoon puolella alikäytävää. Ehkä Kauniaisten kaupungininsinööri on vain sittemmin päättänyt ilahduttaa tienkäyttäjiä uudella innovaatiollaan.



2 kommenttia:

  1. Ehkä suorittavaa porrasta on vain ohjeistettu hakemaan varikolta "neljän metrin alikulkukorkeusmerkki" ja pysäköintikieltomerkki...

    VastaaPoista
  2. Hups, typo. Tietystikin pysähtymiskieltomerkki

    VastaaPoista

Kommentteja moderoidaan tarvittaessa asiallisen tason säilyttämiseksi. Kaikki kukat saavat kukkia, mutta aggressiivista ja/tai epäasiallista kielenkäyttöä eikä asian vierestä jämppäämistä katsota hyvällä. Nimimerkkikirjoitusten moderaatiokynnys on alhaisempi kuin nimellään esiintyvien tai muuten tunnettujen kommentaattoreiden hengentuotosten.

Kommentit yli 30 päivää vanhoihin artikkeleihin tarkastetaan ennen julkaisua, ja ne hyväksytään jos ne tuovat käsiteltävään asiaan tai käytävään keskusteluun oleellista uutta sisältöä.