Helmi-maaliskuu oli surullista aikaa eurooppalaisille silloille. Kuukauden aikana uutisoitiin viiden sillan vaurioitumisesta tai tuhoutumisesta. Isoja kysymysmerkkejä nostattaa se, että kaikki ovat pääteiden siltoja
2.2.2015 vahingoittui E18-tien silta Holmestrandissa Oslon lounaispuolella Norjassa. Itäisen ajoradan sillan kannatinpilarit pettivät. Notkolle jäänyt siltakansi räjäytettiin muutaman päivän kuluttua.
10.2.2015 Vahingoittui Reinin ylittävä silta A643-moottoritiellä Mainzin ja Wiesbadenin kaupunkien välissä Saksassa. Yksi siltakantta kannattelevista laakereista siirtyi paikaltaan ja siltakansi putosi 30 senttiä. Syntyneiden murtumien korjaus ja uuden laakerin asentamisen arvellaan olevan valmis maaliskuun lopulla. Siihen asti silta on kokonaan suljettu.
14.2.2015 syttyi tuleen Veikselin ylittävä Łazienkowskin silta Varsovan keskustan tuntumassa. Silta näyttää teräsbetonirakenteiselta, mutta siinä on paljon puurakenteita. Silta vaurioitui niin pahasti, että se purettaneen. Palon syyksi on arveltu tuhopolttoa.
21.2.2015 sortui rakenteilla oleva S35-tien silta Itävallassa Grazin pohjoispuolella. Silta katkaisi Itävallan pohjois-eteläsuuntaisen pääradan.
3.3.2015 tapahtui onnettomuus Italiassa A3-moottoritiellä. Euroopan toiseksi korkeimman sillan Viadotto Italian kansielementti irtosi kiinnikkeistään ja sillalla työssä ollut romanialainen siirtotyöläinen menehtyi pudottuaan 80 metriä. Elementti vaurioitti pudotessaan siltapilaria ja silta on suljettu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kommentteja moderoidaan tarvittaessa asiallisen tason säilyttämiseksi. Kaikki kukat saavat kukkia, mutta aggressiivista ja/tai epäasiallista kielenkäyttöä eikä asian vierestä jämppäämistä katsota hyvällä. Nimimerkkikirjoitusten moderaatiokynnys on alhaisempi kuin nimellään esiintyvien tai muuten tunnettujen kommentaattoreiden hengentuotosten.
Kommentit yli 30 päivää vanhoihin artikkeleihin tarkastetaan ennen julkaisua, ja ne hyväksytään jos ne tuovat käsiteltävään asiaan tai käytävään keskusteluun oleellista uutta sisältöä.