Helsinki on paikka, jossa aika ajoin joudutaan liikennejärjestelyissä innovatiivisiin ratkaisuihin. Aika moni viralliseksi muuttunut liikennemerkki tai muu järjestely on alun pitäen ollut poikkeusluvalla pystytetty. Aina ei kuitenkaan kaupungin väki taida itsekään tietää, mikä on sääntöjen mukaista ja mikä ei.
Laajasalossa Reiherintiellä on tienpitäjä toheloinut tavalla, josta on syntynyt sekä nykyisen että manalle menneen sääntökirjan vastainen ratkaisu.
Se jää ihmeteltäväksi, mikä tässä on kantava idea. Joka tapauksessa liikennemerkkiin "nopeusrajoitusalue päättyy" ei saa yhdistää lisäkilpeä.
Teillä ja Turuilla ei yleensä jaa papukaijamerkkejä, mutta pulumerkki laitetaan harkintaan.
Oheisen kuvan perusteella tarkoitus lienee rajoittaa kuorma-autojen pysäköintiä.
VastaaPoistahttps://tinyurl.com/3u29tpap
Lisäkilven päätyminen aluenopeusrajoitusmerkkiin on siis ilmiselvästi kilpikonnan tekelettä. Tietysti näitä konnia voi myös löytyä turhautuneista kaupungin palkkalistoilla olevista.