Helsingin Sanomat analysoi Kertšinsalmen sillan räjähdystä oikein kaaviokuvan avulla.
Tottahan toki ne kaaret ovat siellä nimenomaan koristeina. Kuinka niillä nyt voisi olla mitään tekemistä sillan rakenteen ja yli 200 metriä pitkän pääjänteen tukemisen kanssa. Kivat nätit koristeet on laitettu
Tokkopa grafiikan tekijä tätä mediaa seuraa eikä pelkkä mielensä pahoittaminen asiaa auta.
VastaaPoistaMikä estää kommentoimasta suoraan sylttytehdasta itseään vaikkapa täällä:
https://twitter.com/sonianefertiti?
Huomiota kiinnittää sillan alituskorkeus 35m. Ison Beltin sillan alituskorkeus on lähes tuplat eli 65m. Lienee niin ettei Asovanmeren reitistön syväys salli isompia aluksia.
VastaaPoistaPilarit tai välituet anturoineen on piirretty "asiantuntevasti" alkamaan meren pinnasta, alla oleva viuhka on varmaan olevinaan paaluja. Tekstin kaaren pituus on muuttunut kuvassa leveydeksi, mutta sillalla on kuitenkin koko pituus 19 km. Toimittajaloogisesti voisi puhua sillan koko leveyden olevan 19 km ja pituuden 4 kaistaa. Pilkkua fiilaten kaaren pituus ei ole sama kuin sillan pituus kaaren kohdalla vaan pii kertaa jotain jaettuna jollakin mutta varmasti yli 230 m jos aukko on 227 m.
VastaaPoistaEnpä hämmästy jos joku tosiaan ajattelee näin. Se kaarihan painaa ja aiheuttaa vain lisää rasitusta sillalle! Ei siitä mitään hyötyä voi olla muuta kuin se, että se on komea.
VastaaPoista