Varsin tiuhaan tahtiin raportoidaan onnettomuuksista, jossa kuorma-autolla on törmätty siltaan, jonka alta ei mahdu. Suomessa varsinkin kun sillat ovat usein betonia, kuormuri yleensä häviää sillalle, jos ei 6–0 niin 6–1.
Kauniaisten tunneli on vuosien varrella pyydystänyt koko joukon ajoneuvoja
Aina ei kuitenkaan käy niin.
Koillisen Ranskan lakeuksilla A4-moottoritiellä Reims'n ja Metzin välillä raportoitiin pari vuotta sitten tapauksesta, jossa toisena osapuolena ei ollut silta, vaan Avia-ketjun huoltoasema.
Autonkuljetusrekkaan oli lastattu korkeita pakettiautoja. Niin sitten kävi, että rekka vei mennessään huoltoaseman katoksen. Kiusallista oli, että yksi kuormana olleista autoista jäi hankalaan asentoon. Paikallinen palokunta teki melko monta tuntia työtä päästääkseen kuorman pinteestä ja estääkseen lisävahinkojen syntymisen.
Henkilövahinkoja ei tässä tapahtunut. Kuski puhalsi nollan ja huumetestikin oli negatiivinen. Huoltoaseman aineellisia vahinkoja luonnehdittiin merkittäviksi.
Mon Dieu!
Osataan sitä lähempänäkin. Toki tuollainen hiihtosilta ei ole järeimmästä päästä mutta eipä taida olla huoltoaseman katoskaan.
VastaaPoistaToki. Taitaa olla niin, että Helsinki on osapuilleen kokonaan lopettanut teräksisten jalankulkusiltojen rakentamisen, koska melkein kaikki rakennetut on kuorma-auto tuhonnut. Laajasalon tapauksessa päästiin asioimaan hautausurakoitsijankin kanssa.
VastaaPoistaPuinen hiihtosilta tosiaan jää helposti kakkoseksi. Tuo Oulun tapaus muuten on mukana artikkelissa Siltoihin törmäily vuodelta 2017.
Tuossa Avian aseman katoksen tolpassa ilmeisesti oli sisällä huoltoaseman tekniikkaa, asema oli jonkin aikaa pois käytöstä.