9.8.2018

Kivi, sakset, paperi

Belgiassa tapahtui joitakin päiviä sitten suuren sotkun aiheuttanut liikenneonnettomuus. Siinä olivat vastatusten paperi ja kivi, ja niin siinä sitten kävi, että paperi voitti kiven.

Brysselin kehätietä kulkenut paperilastissa ollut raskas ajoneuvo ajautui ilmeisesti ajovirheen takia keskikaiteeseen, kaatui ja syttyi tuleen. Kuljettaja kykeni poistumaan autosta ja sai vain lievempiä vammoja.


Tulta ja savua

Pahaksi onneksi kuorma paloi pikkutien ylikulkusillan alla ja sillan pelättiin sortuvan. Siksi liikenne vilkkaalla kehätiellä jouduttiin katkaisemaan kumpaankin suuntaan. Onnettomuus tapahtui iltapäivän ruuhka-aikaan ja liikennekaaos oli valmis. Raivaustyöt kestivät yli puoli vuorokautta ja tie saatiin auki vasta juuri ennen aamuruuhkaa.

Tielle jumiin jäänyt liikenne "pelastettiin" hieman yllättävällä keinolla. Sillan lähistöllä on kaiteella suljettu asfalttipintainen osuus keskikaistaa. Kaiteeseen leikattiin kaksi aukkoa ja poliisi ohjasi liikenteen U-käännöksenä paluusuuntaan.


Tältä se näyttää normipäivänä


Sumaa puretaan

Flanderin siltainsinöörit tutkivat sillan ja totesivat palon vaurioittaneen sillan rakenteita niin pahasti, että silta joudutaan purkamaan. Sortumavaaraa ei kuitenkaan ole. Palavan paperirullan tuottama palokuorma on hämmästyttävän suuri.


Romua sillan alla

1 kommentti:

  1. Palokuorma on kyllä suuri, ja paperi on vaikeasti sammutettavaa. Oli sitten paali- tai rullamuodossa, niiin pelkkä veden ruiskuttaminen päälle ei auta - se kun toppaa ylimpiin kerroksiin ja tuli saa rauhassa touhuta alimmissa kerroksissa.

    Joutuu hajoittamaan ne rullat/paalit ja sitä mukaa sammuttamaan. Helsinki-Tampere motarilla nähnyt itse kerran moisen tapahtuman kun jumittunut etupyörän laakeri sytytti kyydissä olleet jätepaperipaalit tuleen. Metsätöistä tutulla metallikouralla niitä paaleja sieltä purettiin tienpientareelle ja samantien letkulla vettä päälle.

    VastaaPoista

Kommentteja moderoidaan tarvittaessa asiallisen tason säilyttämiseksi. Kaikki kukat saavat kukkia, mutta aggressiivista ja/tai epäasiallista kielenkäyttöä eikä asian vierestä jämppäämistä katsota hyvällä. Nimimerkkikirjoitusten moderaatiokynnys on alhaisempi kuin nimellään esiintyvien tai muuten tunnettujen kommentaattoreiden hengentuotosten.

Kommentit yli 30 päivää vanhoihin artikkeleihin tarkastetaan ennen julkaisua, ja ne hyväksytään jos ne tuovat käsiteltävään asiaan tai käytävään keskusteluun oleellista uutta sisältöä.