Palataanpa liikennemerkkeihin.
Kun lisäkilvessä on etäisyyslukema, se ilmaisee kohteen etäisyyden liikennemerkistä. Kun lisäkilvessä on etäisyyslukeman lisäksi kaksi ylöspäin osoittavaa nuolta, kyseessä on vaikutusalueen pituus liikennemerkistä lukien.
Mutta entäpä jos nuolia onkin vain yksi?
Yhdystie 1050, Suuri Rantatie, Fagervik
Teillä ja Turuilla pahoittelee pullonpohjalinssillä varustetun kameran tuottaman kuvan surkeaa laatua.
4 kommenttia:
Seuraavat 500 m telipainorajoitus vai telipainorajoitus 500 m päässä? Onko kyseiselle kyltille yleensäkään tarvetta? Ehkä siinä tapauksessa, että ennen kohdetta on liittymä tai talous, jolle teliautoliikennettä. Muutoin ei.
500 metrin päässä on kohde, jossa tuo rajoitus on. Voisi kuvitella, että merkki on tien alussa ja tie "oikaisee" jonnekin, johon kulkee raskasta kalustoa ja tiellä on takaisin hankala kääntyä. Siksi ehkä tuollainen merkki on laitettu.
Kohde nuolen suunnassa 500m. Entäs jos tie tekee mutkan ja lähtee ihan eri suuntaan...?
Kohde 500 m päässä. Nuohan pistetään viimeiseen viralliseen risteykseen ennen kohdetta.
On vaan tainnut käydä niin ettei varastosta ole löytynyt sopivaa kylttiä ilman nuolta.
Esimerkiksi tiellä 183 oli tuon tapaiset Matildedahlin risteyksessä noin 5km ennnen kohdetta kun Strömman kanavan viereinen silta uusittiin. Tosin siinä ei tainnut olla tuollaista nuolta mutta etäisyys kohteeseen siinä oli.. Normaalisti n 15 km matka ristyksen kohdalta Kemiöön oli liki 90 km kiertotietä pitkin koska piti kiertää Salon kautta....
Lähetä kommentti